Зі зміною життя голландського суспільства в другій половині XVII в., З
поступовим наростанням прагнення буржуазії до аристократизации і втратою
нею колишнього демократизму змінюється і характер натюрмортів.
«Сніданки» Хеди приходять розкішні «десертами» Калфа. На зміну простий
начиння приходять мармурові столи, килимові скатертини, срібні кубки,
судини з перламутрових раковин, кришталеві келихи. Калф досягає
вражаючою віртуозності в передачі фактури персиків, винограду,
кришталевих поверхонь. Єдиний тон натюрмортів колишнього періоду
змінюється багатою градацією найвишуканіших барвистих відтінків.
Голландський натюрморт - одне з художнього перетворення самої важливої ??теми голландського мистецтва - теми приватного життя звичайної людини. Ця тема в повній мірі отримала своє втілення в жанровій картині. У 20-30-х роках XVII в. голландці створили особливий тип невеликий мелкофігурной картини. 40-60-ті роки - розквіт живопису, що прославляє спокійний бюргерський побут Голландії, розмірене повсякденне існування. Але ще в колі Франса Халса, де склався і Адріан Броувер, фламандський живописець, сформувався виразний інтерес до тем з селянського побуту. Адріан ван Остаде (1610-1685) зображує спочатку тіньові сторони побуту селянства («Бійка»). З 40-х років в його творчості сатиричні ноти все частіше змінюються гумористичними («В сільському шинку», 1660). Іноді ці маленькі картини пофарбовані великим ліричним почуттям. По праву шедевром живопису Остаде вважається його «Живописець в майстерні» (1663), в якому художник прославляє творчу працю, не вдаючись ні до декларації, ні до патетики.
Але головною темою «малих голландців» є все-таки не селянський, а бюргерський побут. Зазвичай це зображення без будь-якої захоплюючій фабули. У картинах цього жанру як ніби нічого не відбувається. Жінка читає лист, кавалер і дама музичать. Або ж вони щойно познайомилися і між ними народжується перше почуття, але це лише намічено, глядачеві надано право самому будувати здогади.
Голландський натюрморт - одне з художнього перетворення самої важливої ??теми голландського мистецтва - теми приватного життя звичайної людини. Ця тема в повній мірі отримала своє втілення в жанровій картині. У 20-30-х роках XVII в. голландці створили особливий тип невеликий мелкофігурной картини. 40-60-ті роки - розквіт живопису, що прославляє спокійний бюргерський побут Голландії, розмірене повсякденне існування. Але ще в колі Франса Халса, де склався і Адріан Броувер, фламандський живописець, сформувався виразний інтерес до тем з селянського побуту. Адріан ван Остаде (1610-1685) зображує спочатку тіньові сторони побуту селянства («Бійка»). З 40-х років в його творчості сатиричні ноти все частіше змінюються гумористичними («В сільському шинку», 1660). Іноді ці маленькі картини пофарбовані великим ліричним почуттям. По праву шедевром живопису Остаде вважається його «Живописець в майстерні» (1663), в якому художник прославляє творчу працю, не вдаючись ні до декларації, ні до патетики.
Але головною темою «малих голландців» є все-таки не селянський, а бюргерський побут. Зазвичай це зображення без будь-якої захоплюючій фабули. У картинах цього жанру як ніби нічого не відбувається. Жінка читає лист, кавалер і дама музичать. Або ж вони щойно познайомилися і між ними народжується перше почуття, але це лише намічено, глядачеві надано право самому будувати здогади.
Немає коментарів:
Дописати коментар